söndag 11 april 2010

Ojojoj!

Nu är man allt trött. Jag har jobbat ung. 8 timmar på dagis, tis-fre. Onsdags och torsdags kväll jobbade jag desutom 4 1/2 timma på Kappahl efter det. Igår (dä jag trodde jag var ledig...) blev jag uppringd och frågad om jag kunde jobba på Kappahl igen... i 8 timmar! Holy cheese! Jag som redan var helt slut och helt sjuk. Så jag sa att jag kunde jobba 4 timmar, men det slutade ändå med att det blev 7 timmar. Myyysigt. Fast det går faktiskt bättre att jobba på Kappahl i Sandvika, sm är lite större butik. För då blir du antingen satt att jobba i kassan eller gå ute i butiken och vika kläder och hålla iordning. Och där är det ALLTID folk, så 5 timmar i kassan går ganska bra eftersom det alltid kommer folk dit. Medans det går lite sämre att jobba i Asker. Där är man 2 personer som jobbar och färväntas packa upp kläder, alarmera, hålla det städad OCH sköta kassan; allt på samma gång! När jag varit där så har jag nästan alltid fått jobba med en och samma tjej, och då går det ganska bra. Hon är hjälpsam och trevlig och förväntar sig inte att man ska kunna allt. Sen jobbade jag i torsdags med helt nya människor (för mig) och fick en överväldigande känsla att gå därifrån skrikande och sparkande! Det har kommit en ny kollektion som skulle packas upp, alarmeras och hängas ut i butiken. Detta skulle vi göra på 4 timmar. 3 ställningar med säkert 100 plagg på varje, samtidigt som vi skulle sköta kassan och plocka upp efter alla kunder som just den dagen fick för sig att lämna 6-7 par jeans i oordning i varje provrum 10 minuter innan stängning. ag fick säkert höra 10 gånger att "du måste jobba snabbare!". Ursäkta moi, då! Jag har jobbat här kanske 5 gånger och förväntas ta av sköta kassan, ta av plast och alarmera typ 400 plagg på några timmar?! Och dessutom, visade sig när en av de fast anställda där skulle hjälpa till och alarmera, att jag var mycket snabbare än henne. Kasta inte sten i glashus, babe...

Men annars, en lyckad helg. Fest igår med många intressanta inslag. Sol i helgen och pengar på kontot (så fort jag fått satt in dem på banken imorgon...). Vad är det för en dag?


Det är en UNDERBAR dag

1 kommentar:

  1. det är fint att jag har lämnat efter mig något till mina kära vänner. För erkänn, det är från mig du har fått "vad är det för dag idag?"

    Kram på dig fanny och lycka till nu :)

    SvaraRadera