måndag 12 april 2010

Tihi!

Jag jobbade på Kappahl i helgen och stod då i kassan. Är du medlem i Kappahl klubb så får du massa meddelande skickade ut på telefon om rabatter och andra erbjudande. Men för att kunna få dessa rabatter så måste du kunna visa att du är medlem i Kappahl klubb, alltså kunna visa upp ett sms från Kappahl. Så när jag stod i kassan så kommer det fram en lite äldre dam och ska betala. Jag frågar
-Är du medlem i Kappahl, för då får du rabatt på denna saken.
-Ja, svarar hon, för jag får massa sms om det.
-Ok, säger jag, då vill jag gärna se på det.
-Se på vad?
-På meddelandet.
-På vad?
-På telefonen.
-Ok, säger tanten.

Och så visar hon mig telefonen. Precis som den är. Utan sms eller annat. Som om att du har telefon är lika med att vara medlem i Kappahl Klubb? Då skulle ju varenda människa i västvärlden vara medlem i Kappahl Klubb. Det finns allt roliga människor.

1 kommentar:

  1. Du är ju trots allt i Norge ;P
    Hälsa Norrbaggarna från mig!

    SvaraRadera