tisdag 20 april 2010

Typiskt aprilväder

Jag kollade på nyhetsmorgon idag på Tv4, fö en gångs skull. Och nere i kanten på bilden har de ju en sådan där rullande remsa där det står massa nyheter samtidigt som de babblar på om massa onödig infomration. För varför skulle de annars ha den? Vi kan ju inte både läsa OCH lyssna på vad de säger, vi är väl inga robotar goddammit! I vilket fall så rullade vädret för olika delar av Sverige förbi. Västergötland, sol, vind och vatten bladibladibla, Skåne, regn, snö, åska blablablaaa, och till slut; Norrland - aprilväder. Okej, vad betyder aprilväder? Jag harunder mina 20 korta jordeliv upplevt allt från snöoväder, strålande solsken till översvämning av smältande snö i april (dock inte samtidigt...); vad tusan är aprilväder?! Jag hade ju, om jag bott i Norrland, kunna ringa in till jobbet och säga att jag inte kan komma till jobbet eftersom det förväntas snöoväder. Ja, vem vet, det kan ju vara sant. För 11 år sedan var "aprilvädret" så. Nej, skärpning Tv4!

By the way... I'M BACK TO BLOGGANDET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar