måndag 3 maj 2010

Irriterande

Jag vet att jag klagar ganska mycket, men vissa saker är värda att klaga på. Och detta kräver sitt space!

Idag stod jag inne på Narvesen (typ som pressbyrån) och skulle köpa en liten chokladbit eftersom mitt blodscker var på noll (och Fanny ganska lättretad.) Då tränges sig en tant fram i kön. Eller tränger och tränger. Hon smyger sig in framför mig. Ok, tänker jag. Är det så en gammal tant ska bete sig, so be it. Minuterna tickar förbi och min buss går snart. När det äntligen är tantens tur så ska hon bara betala en glass. Eller det trodde jag i alla fall....

Tant- Ehhh, jooo.... Jag ska ha en juice också....
Man i kassa - Ja, då får du gå och hämta det då.

Tanten hämtar sin juice. Jaha, då var den för dyr.

Tant- Men kan jag hämta en där borta då?
Man i kassa- Ja, men gör det då.

Tant kommer tillbaka med juice. Ja, då kostar den 29 kr.

Tant- Men det stod ju gratis.
Man i kassa- Ja, om du köper det med en matpacke.
Tant- Jaha, men då blir det dyrt...
Man i kassa - Ja, det blir det
Tant- .....
Man i kassa- .....
Fanny bakom i kö -Men; SKYNDA TAAAANT! (i mitt huvud alltså)PLATTAN I MATTAN FÖR H-E-V-E-T-E!

Allvarligt talat. Ska man ha en juice när man betalar då får man väl för tusingen ta med den till kassan och inte springa runt som en yr kossa när det är en milslång kö bakom (eller, ännu viktigare, en strssad Fanny bakom!)Vissa människor har ingen respekt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar