onsdag 5 maj 2010

Morgonterror!

I måndags morse hade jag en nära-döden-upplevelse (typ...). Jag vaknar vid 6-tiden och går fumlande och snubblande till badrummet och stänger dörren några centimeter från ansiktet. Mitt framför mig sitter världens j*vla största spindel på dörren!! Har ni sett nya versionen av King Kong så har ni kanske en liten aning om hur stor denna spindel var. Tyvärr har vi ju bara ett badrum, så det var bara att gå på toaletten med ett vakande öga på dörren. Snabbt ut därifrån och stänga dörren så dödsmaskinen inte smiter ut. 20 minuter senare kommer jag ut ur mitt rum och inser att dörren till badrummet är öppen (...) Nej, det var inte spindeln som öppnat dörren, utan Emma som också vaknat och upptäckt odjuret. "Nej, vi måste ha öppet dörren så vi ser vart den är."

Till slut inser vi ju att vi inte kan vara spindelvakter hela dagen eftersom vi alla ska till jobbet. Så vi bestämmer oss för att så humant och djurvänligt som möjligt "put it to sleep"; alltså genom att krossa den med en bok. Jag blir den som får ta åt sig uppgiften. 1-2-3 skriker jag, och med en bok i handen skrider jag till verket genom att springa mot toalettdörren och ber till alla gudar som finns att jag träffar den och inte bara gör den förbannad. Yes! Jag träffar och det blir mosad spindel på toalettdörren. Blä. Jag tar bort den från väggen genom att trä en plastpåse över handen och ta papper från en halv toarulle i den påsförklädda handen. Sen slänger jag den i papperskorgen och där vilar nu denna stora spindel. I tillplattad form. Rest in peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar