söndag 30 maj 2010

Ny Vecka Imorgon...

Ja, då jobbar måndag för första gången på typ 3 veckor. Jag har blivit så van vid att jobba 4-dagarsveckor eftersom jag gjort det de senaste 2 veckorna. Men nu är det hela FEM dagar i denna veckan. Jisses Amalia! Hur ska jag ooorkaaaaa...?

Det har varit en riktigt trevlig helg med Danielle på besök. Vi har haft en skön helg med ESC, färgat håret på Fanny och lite shopping i Sandvika där de förövrigt hade konsert på torget. När vi kom så framförde några skolbarn låtar från Mamma Mia. Eller ABBAlåtar, som det rent tekninskt är, men jag tor inte norrmännen har fattat att det är ABBA som gjort alla låtarna ur Mamma Mia the Musical. Jag tyckte i alla fall att det var ganska kul att de har massa SVENSKA låtar samma dag som ESC. Vem hejar Norge på egentligen?

Ja, jisses! Jag glömde ju nästa vilken dag det var!!

JO - dagen efter ESC! Vi måste ju kommentera detta! Vad tycker vi om vinnaren då? Ja, personligen så gilade jag låten och tyckte hon var hur härlig som helst. En liten gullig tjej i svarta enkla strumpbyxor och en klänning som såg ut att komma från vilken H&M butik som helst. Och en härlig röst! Not to forget. Sen hejade jag ju också på Belgien som hade en superlåt! Han kunde väl i alla fall fått stanna i top 3!?

Sen tyckte jag också det var kul att Adzerbadjan (stavning?!) blev slagna av Tysklands "budgetbidrag" när de själva flygit in koreografer och sminköser från Hollywood och köpt låt från Sverige och gug-vet-vad mer. Det bevisar bara att less is more.

Sen undrar jag när norrmännens lilla "vi är det enda landet i världen" - bubbla ska spricka. När jag och Danielle stod i kö till Vero Modas provrum igår sitter en svensk bredvid ch pratar med en annan tjej i kön (från Norge).

Killen - Ska det bli kul nu när Eurovision går i norge nu då?
Tjejen - Va?! Nu förstar jag inte vad du säger (fast på norska då...)
Killen - Eurovision?
Tjejen - ...........?
Killen - Men! Eurovision? Den stora sångtävlingen? Alexander Rybak?
Tjejen - ...........?
Killen - Men!! Melodifestivalen!!!
Tjejen - Jaha! Melodi Grand Prix!

Allvarligt talat. ESC går i Norge. Det är reklam för det överallt. Det är det enda det snackats om i flera veckor. HUR TUSAN KAN MAN INTE KUNNA NAMNET PÅ DET?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar