tisdag 18 maj 2010

Sjukling

Ja, det är jag det. Jag har ont i knät - FORTFARANDE - och det blir ju inte direkt bättre av att man springer omkring med massa barn hela dagarna och lyfter, sitter, ligger, faller. (Det kanske är lite mitt fel eftersom jag inte gör övningarna min superfantastiska physiotherapist i England gav mig... Prisa vet jag England och deras sjukvård!!)

Sen är jag allergisk. Fat det går ganska bra. Jag går på kortisonnässpray, som kanske inte alls är bra för kroppen men som är det ENDA som funkar. Och tro mig, jag har provat allt...

Och nu, till råga på allt, har jag fått gallsten. Eller tror i alla fall det. Eller, rättare sagt; sjukvårdsupplysningen tror det. Jag har konstant ont under höger revben och i höger axel och är ofta lätt illamående. Det har varit under ganska bra kontroll (jag har bara fått riktigt ont när jag ätit) men nu ska jag inte ta ipren enligt sjukvårdsupplysningen. Fråga mig inte varför (...för det har jag glömt...)Så nu får jag gå sähär tills jag kommer hem i helgen och kan gå på måndag till vårdcentralen i Nossebro (oh joy...). För här i Norge är vi lediga på måndag nästa vecka. Och måndagen denna veckan... Pilutta dii-ig!

Nu har jag köpt massa frukt och ska äta laga mig en smoothie! Yum! Eftersom det gör ont när jag äter så dricker jag mest bara vatten. Typ flera liter per dag. Och som en på jobbet pekande ut idag; inte så närningsrikt direkt...

Ok. Sen måsta jag bara berätta om vad som hände idag på jobbet. Vi hittade en mask; eller barnen hittade en mask som vi "vuxna" började utföra massa roliga experiment på. Kan en mask backa? Är det någon som vet det? DET skulle vi ta reda på. Så vi lät masken krypa in i ett sugrör och täppte sedan igen utgången, vilket gjorde att den var tvungen att försöka backa ut. Efter ett tag så var det uppenbart att den idén var ju bara att skrota. Sen ville han/hon/det inte krypa ut ur sugrören när vi öppnade utgånegn. Hur tusan skulle vi nu få ut maskj*veln?! Jo, genom att försöka blåsa ut den genom sugröret (vill bara tillägga att jag absolut INTE hade något med att blåsa i ett sugrör med en mask i... Blä... detta överlämnade jag till någon annan). Men inte kom masken ut. Det slutade med att vi fick gå in i köket och klippa upp sugröret för att få ut stackaren.

Och detta får jag betalt för... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar