fredag 7 maj 2010

Sunny!

Åååååhhh! En sån hääärlig dag!! Sol och värme! Jag har jobbat från 09.30-17.00 och vi har varit ute 6 av de timmarna. Eller jag ha varit inne och plockat disk och haft rast och sådant, men ändå! Jag har nog minst varit ute 4-4 1/2 timma idag. Och gjort vad...? Jo; ätit mat, gått på styltor, solat mig... Och detta får jag betalt för! Och till råga på allt så fick jag med massa mat hem idag. Vi har varm mat på fredagar, och idag blev det massa mat som blev över. Så det var antingen att ta med det hem eller kasta det. Så en av de andra fröknarna på min avdelning sa att jag skulle ta med det hem, och så blev det med det. Man säger inte nej till gratis, och dessutom GOD, mat.

Sedan lyckades jag med något idag som bara JAG kan lyckas med... En av barnen hade slagit sig och skulle ha påster. Så jag satte mig ner på en bänk och började klippa av en plåsterbit. Barnet, som står en meter ifrån, säger "klipp inte mig bara!". Men inte nes jag kan vara så klumpig så att jag slinker med en liten barnsax som sitter gjuten vid fingarna (den är ganska trång alltså...) och lyckas klippa ungen som står en meter ifrån. "Nejdå", säger jag till honom. Jag klarar av att inte klippa honom där han står, men lyckas ändå sätta saxen i mig själv och klippa till ett jack i långfingret. Som det blödde! Och när jag sedan försökte berätta denna lilla incident för en av de andra som jobbar där, så trodde han att jag hade lyckats klippa ungen i fingret när jag hade satt på plåstret, och tittade på mig som om jag var en riktig barnmisshandlare. Språkproblem mellan norskar och svenskar är inte att leka med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar