måndag 29 mars 2010

...och julen vara än til påska...

HA! Det tror jag så mycket jag vill på! Inga julklappar, ingen glögg, inget julgodis. Det enda "juliga" som finns kvar är väl den där förbannade snön!! Jag är så trött på den! Det är snart APRIL goddammit! Mother Natur - skärpning säger jag bara. Nästa år är det snö fram till mitten av januari, sen försvinner den på något mirakulöst sätt över en natt och så är alla glada och nöjda. Deal?

Idag är jag som sagt ledigt. Eller, det kan ju inte ni veta något om. Men ni kanske märker det med tanke på att det här inlägget publiceras efter klockan 09.30. Dagiset jag jobbar på har bara några få barn på avdelningen, så jag behövs inte. Så varför åker jag inte hem då, kanske ni tänker, istället för at sitt ahär och uggla. Jo, för att jag ska jobba imorgon 4 timmar på Kappahl. Jäkla dum dag, egentligen. Sen åker jag hem på onsdag. Då hade jag tänkt skämma bort mig själv och ta den lite dyrare, men oh så skönare, bussen till Göteborg. Där har man ett "eget" säte, så man slipper sitta och trängas på vanliga jobbiga bussäten. Och det är i skin dessutom. Och efetrsom jag hatar att åka buss och nu måste sitta i 1 1/2 timma längre på bussen (jag åker till Göteborg så jag kan åka med Michael hem, eftersom Uddevalla inte alltid är det lättaste att ta sig till för att hämta upp) så tänkte jag skämma bort mig lite. Tror ni inte då att den bussen var fullbokad?! Så typiskt... Så nu blir det Swebus hårda säten som jag får stå ut med. Jag ska i alla fall gå och köpa mig ett fungerande par hörlurar så jag slipper sitta och lyssna på den kassa musik som killen bakom mig envisas med att höra på alldeles för högt i sina hörlurar så det hörs ut. Jag menar, om alla andra tvingas höra på det kan man väl i alla fall spela någon ABBA eller James Blunt emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar