lördag 6 mars 2010

Ris och Ros

Japp, då var det dags för en ny kategori, dagen ris och ros. Idag går dagens ris till folk som tycker det är helt ok att bara stanna mitt i gången i varuhus när det är massa folk (läs: en stressad Fanny)bakom som nästan snubblar över dem och skapar en dominoeffekt i korridoren. För guds skull människor, om ni nu måste stanna helt tvärt inne i ett varuhus, gå i alla fall in till kanten först, och KOLLA BAKOM ER SÅ DET INTE GÅR MASSA FOLK BAKOM SOM NI STOPPAR UPP MED ERA IMPROVISORISKA PAUSER!!!

Oh, det var skönt!

Nu kommer vi till dagens ros. Den är till den otroligt snälle och glada expediten (om man nu kallar dem det...) på trafikanten som så vänligt hjälpte mig, en bortkommen svensk, med att uppgradera mitt 3-zonerskort till ett 4-zonerskort. En ljuspunkt i den annars väldigt hatade och otrevliga buss-och-tågvärlden.

Nu ska jag käka lite tacos fån igår, och sen ikväll ska jag och Emma ha myskväll med pizza och godis framför melodifestivalen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar