lördag 6 mars 2010

Olso!

Japp, då ska man in till Olso och försöka upgradera busskortet från 3 zoner till 4. Vi får se hur smidigt det går... Jag har nämligen fått jobb precis innanför gränser på den fjärde zonen. Så typiskt. I övrigt är det på samma dagis som Emma, en av tjejerna här i kollektivet jobbar på. Fast jag är på en annan avdelning.

Okej, så jag har suttit och funderat på en annan sak. Det sägs ju att det finns regler i krig, typ att man inte får bomba abassader och liknande. Men hur himla dubbelmoraliskt är inte det?! Det är ju som att säga "jo, men mord är förbjudet, du får ABSOLUT inte mörda någon. Fast om du mördar någon så måste du komma ihåg att inte göra det genom förgiftning, det är emot reglerna..." Vad tusan spelar det för roll?! Personen är väl lika mycket död om jag så slår ihjäl honom med en pinne eller förgiftar honom med en flugsvamp?!

Nej, nu MÅSTE jag göra iordning mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar