fredag 12 mars 2010

PÅ...

...torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest. Men fredag är ändå den dagen som känns bäst!

YES idag är det ÄNTLIGEN fredag!!! Som jag har lääängtat. Jag fick erbjudande om att jobba 2 dagar i veckan under de kommande 2 veckorna, onsdag och fredag, på samma dagis jag varit på under veckan. Men, nehej tack sa jag. Först och främst är jag borta nästa fredag (in good old Sweden!)och då missar jag en dag. Men först och främst; hur stor är chansen att jag får jobb de andra tre dagarna? Man kan ju inte direkt hoppa fram och tillbaka på jobb. Och speciellt inte när det är under utspridda dagar. Så på måndag ska jag ringa dagiset jag var på förra veckan och fråga om de söker någon personal så kanske jag kan börja jobba där privat och inte genom adecco (which means more money money money for me. Ka-ching!!)

Nu ska vi ha fredagsmys och kolla på Let's Dance och Solsidan, och förhoppningsvis INTE somna framför tvn i reklamen på solsidan. Här är vi nämligen så duktiga att vi går och lägger oss vid 21.30 under veckan eftersom vi går upp så tidigt. Så när helgen kommer så är det svårt att ta sig ur det. Ja, vi kanske har samma dygnsrytm som pensionärer, men det är så skönt att vakna upp utvilad efter 8 timmars sömn.

Japp, nu blir det snart mat. Min kvällsmat består av två smörgåsar med makrill i tomatsås och en tallrik yoghurt med müsli. Ja mår lite halvdant så jag orkar bara inte ställa mig och laga massa mat nu. Det spar vi till the big night: MELODIFESTIVALEN!!! Go Salem!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar