tisdag 9 mars 2010

What the...

FCUK!!! säger jag bara! En kass vecka indeed! Och just nu är jag ett "former fan" av adecco! De är snabba med att skaffa en jobb; ja!! Och de betalar ut lönen var 14 dag; stort YES! De tar del av min lön för att göra detta; ja.... Men, hey, jag klagar inte. Jag ska bara vara här i några månader, så det här är den största chansen för mig att få jobb under så kort tid. Men man kan ju i princip säga att de jobbar åt mig, eller hur? Hur i hela fridens namn kommer de då sig att de inte SVARAR på mina mail? Jovisst, när jag skriver att jag trivdes på min förra arbetsplats så tog det jävlar mig inte många minuter innan man fick svar tillbaka. Men nu när jag (inte hatar, det är ett för starkt ord) inte trivs på min nya arbetsplats för veckan, nehej, då behagar de inte att svara! Har de något slags system som sållar ut mail med negativt innehåll?!

Aaa jisses... Ja, det nya jobbet är väl inte toppen så att säga. Jag som trodde att det skulle vara bättre att vara på ett dagis som inte är ute så ofta, som den innemänniska jag är, men det är sämre. Jag saknar det andra dagiset jag var på förra vecka, trots att 7 timmar av dagen spenderades utomhus. Nu påminner allt bara om mitt dagis jag gick på, med massa tanter som tycker att deras sätt att uppfostra barnen är rätt och ingen annans åsikt spelar någon roll. Och som förväntar sig att man ska kunna precis allt nästan direkt efter man börjat; namn, rutiner m.m. Även om jag hade haft stor erfarenhet av dagis innan (som jag då inte haft...) så är alla dagis och alla barn olika. Jag hatar när alla dras över samma kant (don't care om det är kam, jag kommer alltid säga kant för annars tänker jag på en gammal gubbe som kammar sina 4 hårstrån innan han ska på pensionärsdans!)

Nej, fan också. Man kan inte ens tröstäta godis för vi håller upp med det. Kan det bli en sämre dag...? Oh, jinxed it! Snap också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar